Bibliographie
BIBLIOGRAPHIE
I. Articles
1- Bargh, A.J. et Ferguson, J.M. (2002). Beyond behaviorism: On automaticity of higher mental processes. Psychological Bulletin, 126(6), 925-945.
2- Bercier-Larivière, M. et Forgette-Giroux, R. (1999). L’évaluation des apprentissages scolaires : Une question de justesse. Revue Canadienne de l’éducation, 24(2), 169-182.
3- Cakir, M (2008). Constructist approaches to learning in science and their applications for science pedagogy: A Literature Review. International Journal of Environnement & Science Education, 3(4), 193-206.
4- Chevallard, Y. (2007). Reajusting didactics to a changing epistemology. European Educational Research Journal, 6(2),
5- Cosu, B. (2007). Learning science through the PDEODE teaching strategy: Helping student make sence of everyday situations. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 4(1), 3-9.
6- Dessus, P. (2006). Quelles idées sur l’enseignement révèlent les modèles d’instructional design ? Revue Suisse des sciences de l’éducation, 2006, 28(1), 137-157.
7- Dunn, K.E et Mulvenon, S.W (2009). A Critical Review of Research on Formative Assessment: The Limited Scientific Evidence of the Impact of Formative. Practical Assessment, Research & Evaluation, 14 (7), 1-11
8- Driver, R., Asako, H., Leach, J., Mortimer, E. et Scott, P. (1994). Constructing scientific knowledge in the classroom. Educationnal Researcher, 23(7), 5-12.
9- Laberge, M.F (2003). Nos élèves entrent dans l’ère du numérique. Vie pédagogique, 1-14.
10- Martinand, J-L. (1994). La didactique des sciences et de la technologie et la formation des enseignants. Aster, 19, 1-15.
11- Pruneau, D. et Lapointe, C. (2002). L’apprentissage expérientiel et ses applications en éducation relative à l’environnement. Education et francophonie, 30 (2), 241-256.
12- Perrenoud, P. (1998), From Formative Evaluation to a Controlled Regulation of Learning Processes. Towards a wider conceptual field. Assessment in Education, 5(1), 85-102.
13- Saint-Cyr, C. (1989). L’adolescent << formel >> ne serait-il qu’un être abstrait ? Pédagogie collégiale, 2(3), 1-5.
14- Tardif, J. (1992). L’idéologie cognitiviste et la l’éducation. Revue Canadienne de l’éducation, 19 (3), 316-330.
15- Toussaint, J. (1990). Vous avez dit informatique et didactique ? Aster, 11, 1-8.
II. Ouvrages
16- Mialaret, G. (1976) Science de l’éducation. PUF, Paris. Collection Que-sais-je ?
17- UNESCO, (2005). Changer les méthodes d’enseignement. Unesco, Paris
III. Cours
18- Sahfogang, G. et Fouda, M. (2009). Support de cours et exercices pour l’enseignement des fonctions Excel (moyenne, rang, si, nb.si) en classe de seconde. Département d’informatique, Ecole Normale Supérieur de Yaoundé.